اگر دیگر سیاره ها جایگزین خورشید و ماه شوند +تصاویر

 چه اتفاقی می افتاد اگر ستاره ی دیگری به جای خورشید بر زمین می تابید و یا سیاره ی دیگری به جای ماه قرار داشت ؟ دوست دارید ببینید که در این صورت این ستاره ها و سیارات از زمین به چه صورتی دیده می شدند؟

آژانس فضایی روسیه به تازگی ویدئو و عکس هایی را منتشر کرده است که دقیقا نشان می دهد ستاره ها و سیارات دیگر به چه شکلی دیده می شدند. در بخش اول ستاره های مختلفی را جایگزین خورشید می کنیم.

 

 

آلفا قنطورس

 

مجله مراحم

 

آلفا قنطورس یک ستاره دوتایی است که به همراه پروکسیما قنطورس که بسیار کم‌نورتر است یک سامانه سه‌گانه تشکیل می‌دهد. این سامانه، از همه ستاره‌ها به منظومه خورشیدی ما نزدیک‌تر است و با چشم غیر مسلح به صورت چهارمین ستاره درخشان آسمان شب دیده می‌شود. فاصله آلفا قنطورس از خورشید ۴٫۳۶ سال نوری است. شعاع آلفا قنطورس اِی ۲۳ درصد از خورشید بیشتر است و چگالی آن نیز ۱۰ درصد بیشتر از خورشید ما است.

ستاره دوتایی رجل قنطورس، از دو ستاره A و B تشکیل شده که حدوداً هر ۸۰ سال یک‌بار گرد مدار خود می‌گردند. فاصله ستاره A از ستاره B در حدود ۲۳٫۷ واحد نجومی است که قابل مقایسه‌ است با فاصله سیاره اورانوس از خورشید. البته این فاصله، میانگینی از فاصله دو ستاره A و B است و به خاطر مدارهای بسیار ناهم‌مرکز این دو پیکر آسمانی، فاصله آن‌ها نسبت به هم میان ۱۱ تا ۳۵ واحد نجومی نوسان می‌کند.

به خاطر نزدیکی زیاد این دو ستاره به هم، ناحیه‌ای کوچک، در حدود ۲ واحد نجومی، میانشان وجود دارد که در آن گردش مداری حالتی پایدار دارد و بنابر این احتمال وجود سیارات در آن هست. این فاصله کم هم‌چنین باعث می‌شود که غول‌های گازی نتوانند در آن شکل بگیرند. ناحیه «زیست‌پذیر» رجل قنطورس نیز در همین محدوده قرار گرفته و شرایط در آن به‌گونه‌ای است که وجود موجودات زنده در آن را نمی‌شود منتفی فرض کرد. پژوهش‌ها و رصدهایی که تاکنون انجام شده هنوز موفق به یافتن سیاره‌ای پیرامون این سامانه ستاره‌ای نشده‌ است اما شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که احتمال وجود یک سیاره در فاصله ۱٫۱ واحد نجومی (۱۶۰ میلیون کیلومتری) ستاره آلفا قنطورس B، زیاد است و مدار چنین سیاره‌ای می‌تواند دست کم در مدت ۲۵۰ میلیون سال پایدار بماند.


 

شباهنگ

 

sirius

 

شباهنگ یا شِعرای یمانی درخشان ترین ستاره آسمان شب است. این ستاره در پارسی با نام‌های کاروان‌کش، وَراهَنگ، شب‌کش، خُنُک، تیر و تیشتَر نیز نامیده می‌شود. نام عربی آن شِعرای یمانی و نام انگلیسی آن Sirius است.

شباهنگ کمابیش از همه نقاط مسکونی زمین دیده می‌شود و در نیمکره شمالی به عنوان یک رأس مثلّث زمستانی شناخته می‌شود. شباهنگ با ۸٫۶ سال نوری یکی از نزدیکترین ستاره‌ها به زمین است. جرم شباهنگ ۲٫۴ برابر جرم خورشید، و قدر ظاهری آن منفی ۱٫۴۷ است.

این ستاره در پیکر آسمانی (صورت فلکی) سگ بزرگ قرار دارد به همین دلیل در زبان انگلیسی به آن Dog Star هم می‌گویند. نام آن در سامانه ی نام‌گذاری بایر «آلفا سگ بزرگ» (به انگلیسی: Alpha Canis Majoris ) است.


 

ژوبین‌دار

 

arct

 

ژوبین‌دار، نگهبان شمال یا سِماک رامِح (به انگلیسی، Arcturus) نام ستاره‌ای در صورت فلکی گاوران است. این ستاره، سومین ستاره از نظر قدرت درخشش در آسمان شب است. ژوبین‌دار یک اَبَرغول سرخ و رنگ آن سرخ روشن است و از درخشان‌ترین ستاره‌های آسمان شب است. برای رصد آن باید در نیمه‌شب ماه ژوئن به آسمان جنوبی نگریست. این ستاره از نظر جرم با خورشید برابری میکند. اگر چهار میلیارد سال آینده از فاصله ۳۷ سال نوری به خورشید نگاه شود در آسمان مشابه نگهبان شمال خواهد بود. سرعت آن بیش از ۱۲۵ کیلومتر بر ثانیه برآورد می‌شود و به علت دوری، ۸۰۰ سال طول می‌کشد تا قوسی برابر نیم‌درجه را در آسمان بپیماید.


 

کرکس نشسته

 

vega

 

کرکس نشسته یا آلفا شلیاق سومین ستاره پرنور آسمان است. این ستاره زمانی ستارهٔ قطبی زمین بود و در ۱۲۰۰۰ سال دیگر نیز ستارهٔ قطبی خواهد شد. این ستاره در پیکر آسمانی دیگ‌پایه (شلیاق) قرار گرفته است و به همراه دو ستاره دیگر تشکیل مثلث تابستانی را می‌دهند. کرکس نشسته را در ایران باستان نگهبان دروازه‌ها و گذرگاه‌های رشته‌کوه البرز می‌دانستند. در سال ۱۹۸۳ توسط ماهواره اخترشناختی فروسرخ (IRAS) کشف شد که این ستاره را هاله‌ای از گرد و غبار فراگرفته که شاید در آینده از آن غبار، سیاره‌هایی تشکیل شوند.


 

جدی

 

polaris

 

جُدَی یا آلفا خرس کوچک یک ستاره است که در صورت فلکی خرس کوچک قرار دارد. این ستاره به رنگ زرد و قطرش ۳۷/۰ است. فاصله این ستاره از ما ۴/۱۱ سال نوری و -با صرف نظر از فاصله آن از ما- ۱۴ بار درخشان‌تر از خورشید است.

این ستاره در حال حاضر به عنوان ستاره قطبی برای پیدا کردن قطب شمال در نیمکره شمالی زمین، مورد استفاده قرار می‌گیرد. /مجله مراحم


 

در ادامه سیاراتی را می بینیم که به جای ماه قرار می گیرند

عطارد

 

mercury

 

عطارد و یا همان تیر کوچکترین و نزدکترین سیاره به خورشید در منظومه خورشیدی است. سطح رو به خورشید سیاره تیر به دلیل نزدیکی به خورشید بسیار داغ است. رویه پشت به خورشید تیر نیز بسیار سرد است. سیاره تیر ماه ندارد. تیر، کوچک‌ترین سیاره منظومه خورشیدی است و همان‌گونه که یک رخ از کره ماه همیشه رو به زمین است، یک رخ از تیر نیز به حالتی ابدی رو به خورشید و رخ دیگر آن پشت به خورشید است. با وجود اندازه کوچک، سیاره تیر از میدان مغناطیسی نیرومندی برخوردار است. تیر تندروترین سیاره منظومه خورشیدی است که با سرعتی حدود ۴۸ کیلومتر بر ثانیه، هر ۸۸ روز یک بار خورشید را دور می‌زند. از این رو سیاره‌ای گریزپاست که دیدنش آسان نیست و به همین دلیل است که شاید، ایرانیان باستان آن را «تیر» نامیده و در یونان «مرکوری» یا «پیک خدایان» لقبش داده بودند.


 

ناهید

 

venus

 

سیاره ناهید بدون ماه است و از بسیاری دیدگاه ها چون اندازه، جرم، گرانش و ترکیبات ساختاری به زمین همانندی دارد و به همین دلیل به آن نام خواهرِ زمین را داده‌اند. یکی از دلیلهای این نام گذاری این است که دانشمندان می‌گویند در چند میلیون سال پیش سیاره ناهید بسیار همانند زمین بوده و دارای شرایط زندگی بوده است اما به دلیل نزدیک شدن به خورشید شرایط زندگی در آن از بین رفت. چنان که قطر آن در حدود ۱۲٫۱۰۴ کیلومتر است، در سنجش با زمین که قطرش ۱۲٫۷۵۶ کیلومتر است. جرم ناهید حدوداً ۸۱ درصد جرم زمین و چگالی آن، نزدیک به ۹۵ درصد چگالی زمین است.


مریخ

 

mars

 

بَهرام یا مریخ چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است که در مداری طولانی تر از زمین و با سرعتی کمتر از زمین حرکت می‌کند. هر یک باری که به به دور خورشید می‌چرخد معادل ۶۸۷ روز (روز زمین) به درازا می‌کشد و شب و روز کمی طولانی‌تر از کره زمین است.

بزرگی بهرام نزدیک به یک دوم زمین است و قطر آن ۶۷۹۰ کیلومتر می‌باشد.


 

مشتری

 

jupiter

 

در یک نگاه اجمالی، مشتری چهارمین شی درخشان در آسمان می‌باشد (پس از خورشید، ماه و زهره) اگرچه گهگاه مریخ (بهرام) درخشان‌تر به‌نظر می‌آید. به کمک دوربین دوچشمی بعضی قمرهای مشتری نیز قابل دیدن می‌باشد. جرم مشتری ۲٫۵ بار از مجموع جرم سیارات سامانه خورشیدی بیش‌تر است. جرم مشتری ۳۱۸ بار بیش‌تر از جرم زمین است. قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است. مشتری می‌تواند ۱۳۰۰ زمین را درخود جای دهد./مجله مراحم


 

زحل

 

saturn

 

کِیوان یا زُحَل، پس از مشتری، دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره دور از خورشید است. زحل یک گلوله گازی غول‌پیکر است که با وجود حجم زیادش تنها ۹۵ برابر زمین جرم دارد. چگالی این سیاره حدود یک‌هشتم زمین و کمتر از آب است. یک روز کامل در کیوان برابر ۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه در زمین و یک سال آن برابر ۲۹٫۵ برابر سال زمین است. از آنجایی که مدار استوایی زحل تقریباً همانند زمین در ۲۷ درجه‌است، تغییرات زاویه سیاره نسبت به خورشید شبیه به زمین می‌باشد و در این سیاره نیز همان چهار فصل مشاهده می‌شود. جرم سیاره زحل همانند مشتری از گاز است که بیشتر آن را هیدروژن تشکیل می‌دهد. میزان اندکی هلیوم و متان در رده‌های بعدی گازهای تشکیل‌دهنده سیاره قرار دارند.


اورانوس

 

uranus

 

هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و چهارمین سیاره از نظر اندازه و سومین سیاره از نظر جرم در منظومه شمسی است. اورانوس هر ۸۴ سال و ۷ روز یک بار به دور خورشید می‌گردد. همچنین هر ۱۰ ساعت و ۴۸ دقیقه یک دور به دور خودش می‌چرخد. اورانوس دارای ۵ ماه به نام‌های میراندا، آریل، آمبریل، تیتانیا و ابرون است. این سیاره را ویلیام هرشل در سال ۱۷۸۱ میلادی کشف کرد.


نپتون

 

neptune

 

نپتون آخرین سیاره سامانه خورشیدی است. این نام به عنوان خدای دریا و همزاد اورانوس نامگذاری شده است. کشف این سیاره در بین سال‌های ۱۷۹۰ تا ۱۸۴۰ بر اثر اختلالاتی که در مدار اورانوس مشاهده شد، انجام گردید.


 

زمین

 

earth

 

زمین سومین سیاره سامانه خورشیدی است که در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستاره خورشید قرار دارد. همچنین در میان چهار سیاره سنگی گردان به دور خورشید (تیر، ناهید، زمین و مریخ) زمین بزرگترین آن‌ها است. گاهی از آن با نام‌های جهان و سیاره آبینیز یاد می‌شود. نام لاتین آن Terra است. در سامانه خورشیدی، فاصله زمین تا خورشید بین فاصله زهره (یا ناهید) تا خورشید و فاصله مریخ (یا بهرام) تا خورشید است. زمین جزو سیارات داخلی سامانه خورشیدی به‌شمار می‌آید.

 

مرغی که پس از سر بریدن به زندگی ادامه داد

مرغی که پس از سر بریدن به زندگی ادامه داد!

عجیب و غریب | مرغی که پس از سر بریدن به زندگی ادامه داد! در اکتبر سال 1945 خانم أولسون همسر یک مزرعه دار اهل کلورادو سر مرغی را برای تهیه غذا برید. پس از این کار مرغ از جا برخاست و معلوم شد که برش سر ناقص صورت گرفته است. البته از ظاهر سر فقط یک گوش باقیمانده بود ولی بخش های اصلی مغز و نخاع فعال و سالم مانده بودند.
 

تصویر مرغ موصوف در ماه اکتبر

این حیوان توانست با مراقبت های ویژه 18 ماه به زندگی ادامه دهد.

لوازم مخصوص غذا دادن به این مرغ

نحوه غذا دادن به حیوان

عکسی از این مرغ در کنار صاحبش

قسمت جدا شده از سر حیوان

مرغ معروف در حال چرت زدن

دختر ۱۷ ساله ایرانی ، مورد توجه مسی قرار گرفت

 

دختر ۱۷ ساله ایرانی ، مورد توجه مسی قرار گرفت

ریحانه ، دختر خوش شانس ایرانی ؛ هفته گذشته در شبکه اجتماعی اینستاگرام سر و صدای زیادی به راه انداخت. او که دختری ۱۷ ساله ساکن تهران است، با یک اتفاق ویژه به فردی مهم در این شبکه اجتماعی تبدیل شد.

۱- او در لیست ۶۰ نفری افرادی قرار گرفت که لیونل مسی در اینستاگرام آنها را «فالو» می کند. این دختر ۱۷ ساله چه کار کرد که ستاره بارسلونا او را در اینستاگرام «فالو» کند؟ و اصلا چرا این اتفاق مهم است؟
عصر سه شنبه، ساعت ۱۷:۳۰؛ اتفاق بزرگ!

ریحانه تنها ۵ ماه پیش عضو شبکه اجتماعی اینستاگرام شد. او پروفایل جمع و جوری داشت. تعداد «فالوئر»هایش به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسید. او در این مدت کوتاه نشان داد که به دو چیز علاقه زیادی  دارد، لیونل مسی و والیبالیست های تیم ملی ایران. چند عکس یادگاری با سیدمحمد موسوی و سعید معروف داشت و غیر از این چند تصویر هم از ستاره آرژانتینی بارسلونا در صفحه‌اش گذاشته بود.

اما هفته گذشته این «پیج» جمع و جور، توجه همه را به خود جلب کرد. ریحانه یکی از ۶۰ نفری شده بود که پیج رسمی مسی در اینستاگرام، آن را «فالو» کرده بود. اگر به صورت دقیق بخواهید باید بنویسیم که ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز سه شنبه تعداد افرادی که مسی «فالو» می‌کرد، از ۵۹ نفر به ۶۰ نفر رسید. اتفاقی که بزرگ ترین رویای دختر ۱۷ ساله بود.

دختر ۱۷ ساله ایرانی ، مورد توجه مسی قرار گرفت

درصد خوش شانسی: یک در ۱۰۰ هزار

صفحه رسمی لیونل مسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بالای ۵ میلیون نفر «فالوئر» دارد اما او تنها ۵۹ نفر را فالو کرده است. این به این معنی است که ستاره آرژانتینی در ازای هر ۱۰۰ هزار نفری که صفحه او را دنبال می کنند، تنها یک نفر را دنبال می‌کند. البته در این لیست ۵۹ نفری هم کمتر نام افراد معمولی دیده می شود. صفحه رسمی آدیداس، فابرگاس، اینیستا، باشگاه منچسترسیتی، نیمار، راجر فدرر، رونالدو و چند چهره و برند، لیست «فالوئر»های او را تشکیل می‌دهند. در بین این ۵۹ «فالوئرینگ»، نام هیچ آدم معمولی دیده نمی شود اما ریحانه ، دختر خوش شانس ایرانی، این اقبال را داشت که در این لیست قرار بگیرد.
۲- دختر خوش شانس می گوید:

روزی ۵۰ تا «مسیج» به مسی می زدم!
وقتی با خبرنگار این هفته نامه حرف می زد، هنوز  اضطراب داشت. چند ساعتی بود که یکی از محبوب ترین چهره های دنیای فوتبال او را در اینستاگرام «فالو» کرده بود. اگر بخواهیم بدون رودربایستی بنویسیم، نفس نفس می زد و هنوز نتوانسته بود کل ماجرا را هضم کند.

چه زمانی متوجه شدی که مسی تو را «فالو» کرده؟
همین چند ساعت پیش. اینستاگرام را که باز کردم، دیدم لئو مسی من را «فالو» کرده. اولش فکر کردم یکی از این پیج های هواداری است که نام مسی را دارد اما وقتی پیج را باز کردم دیدم صفحه رسمی مسی است.

فکر می کنی چرا مسی این کار را کرد؟
نمی دانم. شاید فهمیده که چقدر دوستش دارم.

از کجا فهمیده باشد؟
من الان ۵ ماه است عضو اینستاگرام شده ام. از همان روز اول صفحه مسی را «فالو» کردم و بعد هم روزی ۵، ۶ تا پیام خصوصی در «اینستامسیج» برای او می فرستادم.

هر روز؟ روزی پنج، شش تا «مسیج»؟
بعضی روزها که حوصله داشتم تا ۵۰ تا «مسیج» هم برایش می فرستادم.

این مسیج ها را به چه زبانی می نوشتی؟
من انگلیسی می نوشتم. البته زبانم خیلی خوب نیست. بیشتر وقت ها در متن «مسیج» چند بار پشت سر هم می نوشتم لئو لئو لئو لئو!

مسی هیچ وقت به «مسیج» های شما جواب نداد؟
نه، هیچ وقت جواب نداد. فکر کنم مسی در دنیا آنقدر طرفدار دارد که روزی چند هزارتا از این پیام‌ها داشته باشد. اگر اینطور باشد که نمی‌رسد هیچ کدام از این «مسیج»ها را جواب دهد.

در این مدت کار خاصی کردی تا مسی متوجه میزان علاقه شما به خودش بشود؟
یک بار با یکی از دوستانم برای مسی جشن تولد گرفتم. یک کیک سفارش دادیم که روی کیک عکس مسی چاپ شده بود. این جشن تولد برای چند روز پیش از بازی با ایران در جام جهانی بود. کلی عکس و فیلم از آن جشن تولد گرفتیم اما هیچ وقت نتوانستیم این عکس‌ها را به دستش برسانیم. در «اینستامسیج» حتما باید طرف مقابل جواب مسیج تو را بدهد تا تو بتوانی برایش عکس و فیلم بفرستی. برای همین نتوانستم این کار را بکنم.

الان از اینکه مسی تو را «فالو» کرده، چه احساسی داری؟
خوشحالم. این رویای من بود که اتفاق افتاد. خیلی خوشحالم تنها آدم معمولی هستم که مسی «فالو»یش کرده. بقیه آدم هایی که مسی «فالو»یشان کرده، شخصیت های مهم هستند.

دختر ۱۷ ساله ایرانی ، مورد توجه مسی قرار گرفت
مسی دختر ایرانی را «آنفالو» کرد

۳- ریحانه: همان یک روز یک دنیا ارزش داشت
در کمتر از یک روز ریحانه به شهرت زیادی رسید. چند صفحه هواداری بارسلونا در ایران خبر این اتفاق را نوشتند. کلی آدم برای «فالو» این دختر ۱۷ ساله درخواست دادند و در کمتر از یک روز تعداد «فالو»ئرهای او به ۷۰۰ نفر رسید. با این وجود تنها یک روز بعد از این اتفاق، لیونل مسی او را از لیست «فالو»های خودش خارج کرد. این سوال پیش می آید که مسی اشتباهی او را «فالو» کرده است.

جواب قطعا منفی است. لیونل مسی و دیگر ستاره های مشهور دنیا هر چند روز یک بار یکی از هوادارانشان را اینطور «فالو» می کنند و بعد از مدت کوتاهی او را «آنفالو» می کنند. رفتاری پسندیده که نشان می دهد آنها حتی به ناشناخته ترین هواداران هم احترام می گذارند.

ریحانه بعد از اینکه مسی او را آنفالو کرد، گفت: «هیچ اشکالی ندارد. همان یک روزی که مسی من را «فالو» کرد، یک دنیا برایم ارزش داشت.»

 

با کم سن ترین پدر و مادرهای دنیا آشنا شوید

مجله مهر – علی همتی: انتشارعکس جوان ترین پدر و مادرهای متولد دهه ۸۰ ایرانی واکنش زیادی را در رسانه ها و افکار عمومی کشور داشت. اما این موضوع برای مردم جهان اتفاق تازه ای نیست.با اینکه سن ازدواج در جهان و همینطور کشورمان هر لحظه بالاتر می رود گهگاهی خبرهایی از زوج ها و یا والدین کم سن و سال در گوشه و کنار جهان به گوش می رسد.

 

پدر ۱۲ ساله، مادر ۱۵ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

«شان استوارت» ۱۲ ساله و «اما وبستر» ۱۵ ساله در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۸صاحب  فرزند می شوند تا در صدراخبار بریتانیا قرار بگیرند. اما آنها در کارشان تنها نبودند ۱۲ سال بعد پدر دیگری لقب این پدرو مادر جوان را از آنها گرفت. ولی قصه «شان» و «اِما» خوب ادامه پیدا نکرد تا در ۱۲ سالگی کودکشان «اما» از «شان» جدا و با فرد دیگری ازدواج کند «شان» نیز قصه پدر جوان دیگر بریتانیا را در زندان این کشور می شنود .

پدر ۱۳ ساله، مادر ۱۵ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

یک بچه مدرسه‌ای در انگلستان در سال ۲۰۰۹ پدر شد. با این اتفاق «آلفی پاتن» ۱۳ ساله توانست رکورد جوانترین پدر بریتانیا را که در اختیار یک پدر ۱۵ ساله بود جابه جا کند. مادر این نوزاد همکلاسی آلفی است که زمان تولد فرزندش ۱۵ سال داشت. بعد از این اتفاق پدرو مادر این پسربچه به عنوان بدترین پدر و مادر انگلستان انتخاب شدند.

مادر ۱۱ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

«ترزا میدلتون» در ۱۱ سالگی باردار شد و با اینکه همه وی را به سقط جنین وادار میکردند اما او با سن کمی که داشت تصمیم گرفت فرزندش را نگهدارد چون محبت زیادی نسبت به کودکش داشت  و  این امر باعث شد ترزا در سال ۲۰۰۶ جوان ترین مادر بریتانیا انتخاب شود.

پدر ۱۳ ساله، مادر ۱۲ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

در آوریل سال ۲۰۱۴ خبر بچه دار شدن یک زوج کم سن و سال دوباره مردم انگلستان را متعجب کرد. این دختر زمانی از پسری ۱۲ ساله باردار شد که هنوز در مقطع ابتدایی درس می خواند. به گفته برخی منابع نزدیک به خانواده این زوج کم سن و سال این دو باهم تصمیم گرفتند که برای تداوم عشق و محبتشان به صورت آگاهانه بچه دار شوند. مادربزرگ این نوزاد۲۷ سال دارد و به عنوان جوان ترین مادربزرگ بریتانیا انتخاب شد.

مادر ۱۵ ساله با دو فرزند

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

«آلیشا گرکسون» یکی از جوان ترین مادران دنیاست که دو فرزند دارد. آلیشا دختری خجالتی بود که در منطقه ای به غیر از محل تولدش زندگی می کرد و به خاطر لهجه محلی اش توسط همکلاسی هایش مدام مسخره می شد تا اینکه یک روز آلیشا در حالی که ۱۲ سالش بود مادر شد.او توانست تا ۲۲ دقیقه قبل از زایمان این موضوع را حتی از مادرش مخفی کند. آلیشا در ۱۴ سالگی نیز برای بار دوم باردار شد تا در ۱۵ سالگی صاحب دو فرزند باشد.

مادر ۱۳ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

«هلنا دین» استرالیایی تنها ۱۳ سال داشت که فرزندش را در آغوش گرفت. هلنا درباره بارداری و زایمان می گوید که احساس تلخ و شیرینی را سپری کرده است. شیرین از این لحاظ که نوزادش را در آغوش کشیده و تلخ برای اینکه هنوز خودش کودک است و دلش می خواهد دوران کودکیش را بگذراند و بازی کند. همکلاسی های او در مدرسه در حال درس خواندن هستند اما باید در خانه بنشیند و کتابهایی درباره مادر شدن بخواند.

هندوستان مرکز زوج های کوچک

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا

کشور هندوستان مرکز ازدواج های غیرمتعارف و عجیب و غریب است که هرچند وقت یکبار سوژه رسانه های جهان می شود. بسیاری از عکاسانی که به این کشور سفر می کنند عکس های متعددی از ازدواج کودکان و  نوجوانان و مادران کم سن و سال این کشور گرفته اند که بازتاب های رسانه ای فراوانی داشته است اما نام و نشان درست و اطلاعات دقیقی از این زوج ها و مادر کم سن و سال در دسترس نیست.

خرچنگ زنده درون کنسرو تن ماهی! +تصاویر

مجله مراحم: این زن انگلیسی زمانی که کنسرو تن ماهی را باز کرد متوجه دو چشم در داخل آن شد که در حال نظاره او بودند. این جانور عجیب احتمالا یک نوع خرچنگ کوچک است که هنگام باز کردن درب قوطی دست و پاهایش قطع شده است. این خانم که در ناتینگهام زندگی میکند عکس ها را در اینترنت منتشر کرده تا شرکت سازنده بیشتر حواسش به تولیداتش باشد.

 

مجله مراحم

موجودی عجیب در تن ماهی

موجودی عجیب در تن ماهی

موجودی عجیب در تن ماهی

موجودی عجیب در تن ماهی

 
 



مشاهده آرشیو این مطلب:خبرهای جهان

پروفایل هایی که صاحبانشان با دنیا وداع کردند (تصاویر)

آخرین عکس پروفایلی که توسط امیر اتابکی در صفحه شبکه اجتماعی منتشر شد . امیر اتابکی در سال ۲۰۱۴ بر اثر تصادف به طور ناگهانی فوت می کند.

آخرین عکس پروفایلی که توسط بابک اباذری در صفحه شبکه اجتماعی منتشر می شود . بابک اباذری شاعر و ناشر ایرانی بود که بر اثر غرق شدن در آب به طور ناگهانی فوت می کند.

آخرین عکس پروفایلی که توسط مهرداد کوندرودی در شبکه اجتماعی منتشر شد . مهرداد کوندرودی  شهروند ایرانی بود که در سال ۲۰۱۴ به طور ناگهانی  فوت کرد.

آخرین عکس پروفایلی که توسط عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون ایران در صفحه شبکه اجتماعی منتشر شد.

آخرین عکس پروفایلی که توسط بوسف سعادتی در شبکه اجتماعی منتشر شد . یوسف سعادتی هنرمند ایرانی بود که هنگام خواب بر اثر خفگی با گاز در منزل شخصی خود فوت کرد .

آخرین عکس پروفایلی که توسط مایکل براون در شبکه اجتماعی منتشر شد . مایکل براون جوان ۱۸ ساله سیاه پوستی است که در سال ۲۰۱۴ به دست پلیس آمریکا کشته شد . مرگ براون موجی از نارضایتی ها را در برخی از ایالت های آمریکا بر انگیخت .

آخرین عکس پروفایلی که توسط کور پن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی  منتشر شد. کور پن مسافر هلندی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی بود.کور پن پیش از سوار شدن به هواپیما عکسی منتشر کرد و به شوخی زیر آن نوشت “اگر هواپیمایمان ناپدید شد بدانید که این شکلی ست”

آخرین عکس پروفایلی که توسط کوری گریفن جوان آمریکایی مبتکر ” چالس سطل آب یخ ” در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی منتشر شد . کوری گریفن ( نفر دوم از سمت راست ) در اوت ۲۰۱۴ در حال شنا در آب های سترایت وایت در ایالت ماساچوست آمریکا غرق شد.

آخرین عکس پروفایلی که جیمز فولی عکاس و خبرنگار آمریکایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی منتشر کرد . جیمز فولی در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شد و در سال ۲۰۱۴ ویدیوی سر بریدن وی توسط داعش منتشر شد .

آخرین عکس پروفایلی که توسط گالازیا  نی هاوس در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . گالازیا  نی هاوس دختر بچه ۱۳ ساله ای بود که به طرز مشکوکی با ضربات چاقو کشته شد.

خرین عکس پروفایلی که توسط بابک احمدی در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . بابک احمدی شهروند ایرانی بود که در سال ۲۰۱۴ بر اثر ایست قلبی به طور ناگهانی فوت می کند.

آخرین عکس پروفایلی که توسط علی خدابخش در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . علی خدابخش بر اثر سقوط هواپیما به طور ناگهانی کشته می شود.

آخرین عکس پروفایلی که توسط دارن شهلاوی بازیگر و بدل  سینما در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . دارن شهلاوی در منزل شخصی خود در لس آنجلس به علت مرگ مصرف داروی جایگزین فوت می کند.

آخرین عکس پروفایلی که توسط میلاد بلوریان در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . میلاد بلوریان شهروند ایرانی بود که به طور ناگهانی از دنیا می رود .

آخرین عکس پروفایلی که توسط بریدن درنبری در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . بریدن  درنبری دانش آموز  ۱۷ ساله ای بود که بر اثر تصادف اتومبیل کشته شد.

آخرین عکس پروفایلی که توسط تامی برسن در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . تامی برسن جوان ۱۸ ساله ای بود که به طرز نامعلومی ناپدید و سپس جسد وی پیدا شد.

آخرین عکس پروفایلی که توسط دکتر دگ باتزیر در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد . وی که پزشک اورژانس بیمارستان آیووا بود  در سال ۲۰۱۴ بر اثر سقوط با هواپیمای شخصی خود به طور ناگهانی کشته می شود.

آخرین عکس پروفایلی که توسط صاحب احمدی در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر شد. صاحب احمدی  شهروند ایرانی بود که در سال ۲۰۱۴ بر اثر تصادف با اتومبیل به صورت ناکهانی فوت کرد .

 

 

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

اخبار علمی | اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیختچندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!
 

اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.

این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا OR MUS مخفف Orbit ally Rearranged Monotonic Element می باشد.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود!

آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.

ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )

اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ!

آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.

ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.

به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است.

هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربی “هرم” نیز از ریشه هرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.

می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی Quantum Entanglement

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.

یک ایرانی، انیشتین بعدی جهان

یک ایرانی، انیشتین بعدی جهان

اخبار ملی | یک ایرانی، انیشتین بعدی جهاندانشمند جوان ایرانی، با تصدی کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟
 

نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد.

تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.

ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.

تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل (Arkani-Dvali-Dimopoulos)

ADD شناخته می شود.

اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد.

 

 
 

اسرار مثلث برمودا

اسرار مثلث برمودا

ماورای طبیعت | اسرار مثلث برموداوالا واسه خودمم جالب بود بدونم این مثلث برمودا چیه و چجوریه و وقتی فهمیدم خیلی هم شکل مثلث نیست تعجب کردم . اینکه این همه وسعت داره و اینکه هنوز کاملا کشف نشده و هنوز هم ...
 

بله هنوز هم نتونستن مشکلش رو حل کنن . من فقط چند مدل اطلاعات قدیمی و جدید داشتم که جمع کردم همه رو اینجا . امیدوارم مفید باشه .....

 

کلیات ...

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.

 

اولین اتفاق ...

در حدود ساعت 5/10 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با 26 مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.

چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد»

با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد. در ساعت 45/7 دقیقه بامداد روز 17 ژانویه 1949 کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز « مثلث برمودا» به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید. کاپیتان 40 دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.

ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.

برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود. پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.

 

 

وجه تسمیه «مثلث برمودا» ...

در روز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره 19 نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.

قبلا چندین بار چنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستگاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.

در ساعت 10/2 دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود 200 مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.

در ساعت 45/3 دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:

- برج مراقبت ... وضع اضطراری پیش آمده ... انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم... تکرار می کنم ... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.

مسئول برج مراقبت پرسید:

- حالا در چه موقعیتی هستید؟

- موقعیت خود را به درستی نمی دانیم ... اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم. 
مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند.

برج مراقبت گفت:

- طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.

ستوان « تایلور» پاسخ داد:

- ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست... همه دستگاه ها از کار افتاده ... همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم. حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است...

چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد:

- ما وارد آب های سفید می شویم ... خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید... کمک ... کمک ... 

و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد. مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با 13 سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.

در ساعت 4/7 دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره 19 بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.

سپیده دم روز بعد، 242 فروند هواپیما و 18 فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.

هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.

واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائه دهند.

 

 

 

نظریات دانشمندان ...

پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ای به دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می برند.

برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ای آتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعه کشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام « آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، و دانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.

 

 

 

موقعیت مثلث برمودا ...

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی شود.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می گردد. »

 

 

 

مشاهدات و گزارشات ...

در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بوده اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.

این پیامها رفته رفته ضعیف تر و غیرقابل تشخیص تر شده و یا سریعا قطع شده اند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایق های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کرده اند.

در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت می آید ... ما نمی توانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

 

 

 

علل واقعه ...

علل فرضی طبیعی

توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمول ترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست. 

علل فرضی غیر طبیعی

دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمده اند، می تواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.

یکی از عجیب ترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها می گردد.

ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرنده ها » ابزار می دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط می دهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد می کنند که دارای طرحی یونیزه شده است و می تواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار می کرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و می تواند باعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می دانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده ها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.

 

گذشته و آینده برمودا

به نظر می رسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده می شده است.

شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.

اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می دارد.

آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری می گیرد؟

آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟

و بسیاری آیاها و پرسشهای بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد.

وصیت نامه عجیب حسین پناهی

وصیت نامه عجیب حسین پناهی

اجتماعی | وصیت نامه عجیب حسین پناهیروی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست
 

قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم.

بعد از مرگم، انگشت‌های مرا به رایگان در اختیار اداره انگشت‌نگاری قرار دهید.

به پزشک قانونی بگویید روح مرا کالبدشکافی کند، من به آن مشکوکم!

ورثه حق دارند با طلبکاران من کتک ‌کاری کنند.

عبور هرگونه کابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب کیدا ممنوع است.

بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی، گورستان را تماشا کنم.

کارت شناسایی مرا لای کفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد!

مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند.

روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست.

دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال کنند. در چمنزار خاکم کنید!

کسانی که زیر تابوت مرا می‌گیرند، باید هم قد باشند.

شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به طلبکاران ندهید.

گواهینامه رانندگیم را به یک آدم مستحق بدهید، ثواب دارد.

در مجلس ختم من گاز اشک‌آور پخش کنید تا همه به گریه بیفتند.

از اینکه نمی‌توانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می طلبم !

 

 
صفحه قبل 1 صفحه بعد